به گزارش خبرنگار نامی پرس ، رسول میرباقری در نطق میان دستور صد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت رحلت حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت یاد مادران و همسران شهدا اظهار کرد: مادران و همسران شهدا در عرصه‌های مختلف مشوق فرزندان خود در دفاع از این آب و خاک بودند و ان شاء الله خداوند متعال حق آنان را ادا می‌کند.

وی افزود: در دوره قبل پیرایش شهری سرعت خوبی داشت اما در این دوره مقداری از سرعت آن کاسته شد و در نهایت با پیگیری‌های انجام شده به حوزه زیباسازی و خدمات شهری انتقال پیدا کرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال آینده همه مناطق در پیرایش شهری بودجه خواهند داشت، گفت: پیرایش شهری بودجه کم اما اثر خوبی دارد. گاهی شهروندان با پدیده‌ای در شهر مواجه می‌شوند که زیبنده شهر زیبای اصفهان نیست و خواهش من این است با همت سازمان زیباسازی این کار در سال آینده سرعت بگیرد.

وی در خصوص نگه داری پروژه‌های شهری گفت: در کمیسیون عمران و شهرسازی در این خصوص بررسی انجام شد، نگهداری برخی پروژه‌ها به خوبی انجام می‌شود اما در برخی پروژه‌ها کار چند بخشی پیش می‌رود و هر بخش توسط یک معاونت انجام می‌شود.

میرباقری ادامه داد: معمولا در حوزه نت شهرداری اهتمام کافی را ندارد و مایل است که خرابی کامل شود و پروژه جدید را اجرا کند. جلسات شورای عالی نت تشکیل شده اما اگر تداوم پیدا کند و بتوانیم به بهترین نحو از پروژه‌های شهری نگهداری کنیم در حفظ بیت المال کمک کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه نظارت مناسبی بر پروژه‌های مشارکتی عمرانی وجود ندارد گفت: متولی جدی در این بخش لازم است که نمونه آن را در چهارباغ شاهد هستیم. بنا شد حلقه سومی برای مشارکت بر پروژه‌ها ایجاد شود از شهردار نیز می‌خواهیم نسبت به این موضوع پاسخ گو باشد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه گلوگاه‌ها یکی از دغدغه‌های این دوره از مدیریت شهری است، افزود: گاهی اوقات یک یا دو پلاک سبب آسیب و از بین رفتن ایمنی و امنیت یک محل می‌شوند. نسبت به این موضوع باید اهتمام صورت گیرد و در جلسه با شهرداران مناطق نیز بر این موضوع تاکید کردیم.

وی با اشاره به دو مشکل حوزه گلوگاه‌ها گفت: در این زمینه هماهنگی لازم وجود ندارد، گلوگاه‌های شهرسازی و حمل و نقل جدا پیگیری می‌شوند در حالی که نباید چند صدایی در این خصوص وجود داشته باشد.

میرباقری در ارتباط با جی آی اس کردن گلوگاه‌ها گفت: شهرسازی نمی‌داند سال گذشته چه گلوگاهی در مناطق آزاد شده است، در بودجه گلوگاهی را قرار می‌دهد و بعد متوجه می‌شود که سال قبل آزاد شده است. اگر شناسنامه لازم در این خصوص درنظر گرفته شود این مشکلات برطرف می‌گردد.

وی با اشاره به مشکل متولی بافت تاریخی بیان کرد: مسئول متولی بافت در نوسازی شش ماه است که حقوق نگرفته و از دو ماه پیش بیمه‌اش قطع شده است، نمی‌دانم چطور می‌توانیم توقع داشته باشیم کاری انجام دهد. امیدواریم متولی بافت تاریخی که مولود این دوره مدیریت شهری است، با قدرت و در شأن شهر اصفهان بتواند در این حوزه اقدامات موثری انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حوزه بافت تاریخی آموزش‌های لازم به نیروها نیز باید انجام شود تا اقدامات لازم به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، یکصد ﻭ هفتاد و هشتمین ﺟﻠﺴﻪ ﮐﻤﯿﺴﯿﻮﻥ ﺳﻼﻣﺖ، ﻣﺤﯿﻂ ﺯﯾﺴﺖ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﺷﻬﺮﯼ شورای اسلامی شهر اصفهان این هفته با ارائه گزارش عملکرد سه ساله سازمان خدمات موتوری و ارائه چهارچوب اصلی گزارش سه ساله معاونت محیط زیست و خدمات شهری برای حوزه ادارات کل و سازمان‌های تابعه همراه بود. 

سید امیر سامع رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری: 

سازمان خدمات موتوری در مأموریت خود بر موضوع بومی سازی تاکید کرده اما آن را دنبال نکرده است. لازم است نیازسنجی صورت گرفته و روند بومی سازی این نیازها دنبال شود. 

فناوری جزء چالش‌های حوزه خدمات موتوری است که تاکید می‌شود با هدف کاهش هزینه‌ها، ارتقای ایمنی کارکنان و افزایش بهره وری، به فناوری موردنیاز دست پیدا کنیم. 

 نکات و تأکیدات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:

ضرورت نوسازی ماشین آلات و مکانیزه سازی فعالیت‌های سازمان خدمات موتوری شهرداری

توجه به استانداردسازی ماشین‌ها با هدف بهبود نسبت مصرف سوخت 

تلاش برای اضافه کردن مستمر فناوری‌های جدید به منظور بهبود عملکرد

لزوم تعمیرات اساسی تعدادی از زباله‌کش‌ها با هدف بهره وری بهتر از ماشین آلات

ضرورت پیگیری قرارداد خرید دستگاه‌های جدید جاروی خیابانی، جدول شوی و حمل زباله

لزوم ایجاد صندوق توسعه سازمان با هدف سرمایه‌‌گذاری و خرید تجهیزات

۸٠ درصد قراردادهای شهرداری با شهرک علمی تحقیقاتی در حوزه خدمات شهری است که نشان از توجه این بخش به فناوری بومی دانش بنیان دارد

لزوم توجه به آموزش و سفر پرسنل

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، علی صالحی در گفت‌وگوی خبری پس از صد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در جلسه امروز لایحه اخذ عوارض 5 درصد فروش بلیت حمل و نقل بین شهری موضوع ماده 32 قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان پایانه‌ها بررسی و به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین لایحه نام گذاری سه بن بست، یک کوچه، یک بوستان و یک چهارراه با توجه بررسی‌های صورت گرفته در شورای عالی نام گذاری و کمیسیون تخصصی بررسی و مصوب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: براساس ماده 72 قانون شهرداری‌ها و بند 10 ماده 80 وظایف شوراهای اسلامی شهر امروز گزارش عملکرد سال مالی 1402 شهرداری اصفهان در جلسه علنی مطرح و با توجه به بررسی‌های کمیسیون تلفیق و تخصصی با قید نکاتی به تصویب رسید. 

وی ادامه داد: عملکرد مالی شهرداری در بخش درآمد و هزینه و فهرست پروژه‌های انجام شده و در حال اجرا باید به صورت گزارش عملکرد ارائه شود تا شورا به صورت کلی فرآیندها را بررسی و به تصویب برساند.

صالحی اظهار کرد: اصل عملکرد شهرداری در تفریغ بودجه سالانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که گزارش حسابرس نیز در کنار آن است و نهایتا عملکرد نهایی شهرداری در گزارش‌های تفریغ بودجه بررسی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در ادامه جلسه امروز لایحه دو فوریتی در خصوص رایگان شدن حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو) در 26 آذر مصادف با روز حمل و نقل بررسی شد. به جهت تاثیرات فرهنگ سازی در فضای عمومی و همراهی در این زمینه که حتما بخشی از آن چیزی که باید در اصلاح وضعیت آب و هوایی شهر و آلاینده‌ها رقم بخورد ناشی از فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی است دو فوریت و اصل این لایحه مصوب شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم دراین فرآیندی که با کمک مردم، شورا و شهرداری و بخش خصوصی شکل گرفته قدم‌های موثری را برای اصلاح فرهنگ ترافیکی شهر داشته باشیم، این اقدامات فرهنگ ساز البته در کنار همه زیرساخت‌هایی است که در حوزه حمل و نقل عمومی از جمله مترو در حال انجام است تا شهری عاری از آلودگی هوا را داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، ابوالفضل قربانی با اشاره به خروج دستگاه تی بی ام از بخش نخست خط دوی مترو اصفهان اظهار کرد: اقدامات انجام شده ارتقا علمی و فنی را به دنبال داشته است.

وی افزود: کار دیروز گام اول در راه اندازی قسمت نخست خط دو بود، از شهرداری درخواست می‌کنیم که برنامه ریزی کنند که به نهایت برسد و راه اندازی آزمایشی قسمت شمالی رقم خورد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری باید سیاست گذاری صحیح داشته باشد و پول را در جای صحیح خرج کند، بذل و بخشش و خرج کردن بی برنامه پروژه‌های اصلی را از حیز انتفاع خارج می‌کند.

وی تأکید کرد: از هم اکنون دو دستگاه تی بی ام از خط خارج و سرمایه عظیم اینجا متوقف می‌شود، برای استفاده از این دو دستگاه باید یا در ارتباط با خط سوم یا قسمت آنتنی شرق کار شود که می‌خواهیم شهرداری در این خصوص با سرعت عمل کند و حتما شروع به کار این دو تی بی ام در همین دوره کلیدش زده شود و به دوره‌های بعد نرسد.

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، مصطفی نباتی نژاد به مناسبت هفته پژوهش با اشاره به ماموریت‌ها و اقدامات مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های شورای شهر با ماموریت پشتیبانی علمی و پژوهشی از مصوبات و تصمیمات مدیریت شهری شکل گرفته است. 
وی با بیان اینکه این ماموریت در سه حلقه مسئله شناسی، بررسی طرح‌ها و لوایح و ارزیابی اقدامات انجام می‌شود، افزود: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان چهارمین دوره است که فعالیت می‌کند و در این دوره ما دو رویکرد را شامل حرکت بر حکمرانی داده مبنا و مشارکت مبنا مدنظر داشتیم. 
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ما به دنبال وصل کردن بودیم و پیامدها نیز مبتنی بر ارتقای اعتماد عمومی بود، ایده‌هایی ناظر به مسائل مطرح شد که بخشی از آن به مصوبه شورا نیاز داشت و برخی در ساختارها و ظرفیت‌های قانونی می‌توانست پیش برود، همچنین بخشی از آن با همراهی شورا پیش رفت. 
وی تصریح کرد: نسبت مرکز پژوهش‌ها با شورا یک نسبت طولی است و بخشی را بنده به عنوان عضو شورا پیگیری می‌کردم و عمده زحمت بخشی از آن نیز نیز بر عهده همکاران ما در کمیسیون‌ها و حوزه‌های مختلف شهرداری بود. 
نباتی نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مرکز پژوهش‌ها در این دوره از شورا گفت: از مهمترین این اقدامات رویداد شهربان است که آن را به عنوان توانمندسازی شهروندان انعکاس دهنده مشکلات شهری می‌دانیم. همچنین باشگاه شهراندیشان، رویداد شهرگاه، رویداد شهرجو، شهرداری نسل سوم، شهر من یا سامانه بودجه ریزی مشارکتی محلات، دانشنامه و جایزه بزرگ اصفهان، تشکیل هیات امنای بازار و ناحیه صنعتی امیرکبیر اصفهان، مجمع شهرهای تاریخی ایران و میزبانی اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، نمایشگاه سالانه فن نما، خانه کرامت، رویداد سلام همسایه از مهمترین اقدامات در مسیر حرکت به سمت حکمروایی مشارکت مبنا است. 
وی عنوان کرد: در این دوره همچنین با هدف مشارکت در تدوین اسناد راهبردی شهری در تدوین برنامه جامع شهر اصفهان، منشور راهبردی شورای ششم و برنامه راهبردی 1410 شهرداری اصفهان مشارکت داشتیم.

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، علی صالحی اظهار کرد: در سه بخش نیازمند هماهنگی بیشتری هستیم، تهیه و توزیع منابع نیاز به برنامه دارد تا متمرکز شود، مسائل بین بخشی بیش از مسائل مالی ما را رنج می‌دهد و نیازمند یک هماهنگ کننده قوی و برنده دارد، توجه به جزئیات نیز مهم است. پیشنهاد می‌دهم که شهردار اصفهان محلی را برای پیگیری تذکرات مردمی و شوراها اختصاص دهد تا نکات انباشت نشود.

وی با اشاره به خروج دستگاه تی بی ام از خط دوی مترو گفت: این اتفاق به همت همکاران و مهندسانی رخ داد که در عمق بیش از 30 متری زمین در حال فعالیت هستند و به همین بهانه چند آمار از فعالیت پروژه احداث مترو ارائه می‌کنم. 

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از حدود 14 کیلومتر خط دوی متروی اصفهان 11 کیلومتر در کمتر از 5 سال اتفاق افتاده که به رغم اینکه خط یک مترو طول بیشتری دارد اما به لحاظ زمانی کمتر از نصف نسبت به این خط انجام شده است. این به معنی نفی گذشته نیست، به معنای اثبات امروز است که با تلاش و تمرکز مدیریت شهری بر خط دو سبب شد زمان به نصف و کمتر تقلیل پیدا کند.

وی ادامه داد: از 16 ایستگاه خط دو، 11 ایستگاه بالای 90 درصد عملیات سفت کاری‌اش انجام شده یعنی تقریبا بخش عمده‌ای از آن چیزی که باید رقم می‌خورد به صورت همزمان با احداث تونل‌ها پیش رفته و در کنار آن قرارداد تامین تجهیزات که در مجموعه مدیریت شهری کشور بی نظیر بود کمک می‌کند تا در سه جبهه موضوعات پیش برود.

صالحی عنوان کرد: از سال 1401 بیش از 6 هزار و 200 میلیارد تومان هزینه قطار شهری در زیر زمین شده است که معادل بیش از 30 پروژه تقاطع غیرهمسطح و شاید بیشتر باشد. همچنین رساندن ظرفیت انتقالی به بیش از 300 هزار مسافر در سال اتفاقی است که ان شاء الله رقم می‌خورد. 

وی گفت: ورود همزمان دو دستگاه تی بی ام که به لحاظ فنی مسئله‌ای قابل توجه است اتفاقی بی نظیر بود که جزء نمونه‌های نادر در جهان است. 

سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم سئوال می‌کنند چه زمانی این قطار در دسترس قرار می‌گیرد؟ گفت: به لحاظ فنی وقتی احداث پروژه به زمان نصف تقلیل پیدا کرده حتما بهره برداری از آن به سرعت اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: طبق صحبت رئیس شورا و وعده شهردار سال آینده شاهد بهره برداری آزمایشی در فاز شمال خواهیم بود و با احتساب اینکه تا دو الی سه سال آینده همه ایستگاه‌ها و تونل‌ها در شمال و جنوب و غرب تکمیل شود باز هم زمان 8 ساله احداث تا بهره برداری را خواهیم داشت که به نوعی نصف یا کمتر از نصف زمان راه اندازی خط یک است. 

صالحی در پایان اظهار کرد: از همه همکاران خود در شورا، شهرداری و قطارشهری تشکر می‌کنیم و این پروژه را پیشکش ناقابلی در برابر بزرگی و جایگاه ارزشمند مردم اصفهان می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و پنجاه هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت رحلت حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: مادران و همسران شهدا از شریف‌ترین و عزیزترین سرمایه‌های خود گذشتند و آن‌ها را تقدیم انقلاب کردند تا امروز ما در سایه امنیت و رفاهی که براثر جان فشانی شهدا برای کشورمان فراهم شده ایرانی آباد و مقتدر داشته باشیم.
وی با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان گفت: نام گذاری این روز به سال 1361 و اوج جنگ ایران و عراق برمی‌گردد که بیش از 100 کشتی حامل نیازهای ضروری کشور در بنادر جنوبی تجمع کرده و امکان انتقال آن‌ها به شهرها فراهم نبود. امام راحل در پیامی با فراخوان رانندگان کامیون‌ها و وسائل حمل و نقل عمومی از آن‌ها خواستند تا با حضور در بنادر نیازهای مردم را به سراسر کشور منتقل کنند که در اقدامی ملی این اتفاق افتاد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهارده سال بعد وزارت راه و ترابری وقت پیشنهاد ثبت این روز را به نام حمل و نقل عمومی و رانندگان داد و از سوی شورای فرهنگ عمومی این روز نام گذاری شد.
وی با تقدیر از تلاش‌های فعالان حوزه حمل و نقل عمومی بیان کرد: خدمات حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی با وجود همه سختی‌ها با همت فعالان این حوزه در حال انجام است که جای تقدیر دارد.
نورصالحی با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل عمومی گفت: فرسودگی ناوگان و ناکافی‌ بودن مدهای مختلف حمل و نقلی از جمله این مشکلات است. در کلانشهر اصفهان نیز مردم مشکلات حوزه حمل و نقل هوایی و کاهش پروازها را مشاهده می‌کنند و در این زمینه با مشکل تهیه بلیت مواجه هستند. در حوزه ریلی نیز حمل و نقل از اصفهان به بسیاری از نقاط کشور محدود یا صفر است. همچنین در حوزه جاده‌ای زمانی با سرفاصله کوتاه امکان تهیه بلیت به سایر نقاط کشور وجود داشت اما امروز با کمبود ناوگان و کاهش تعداد سرویس‌های حمل و نقلی از اصفهان به سایر نقاط مواجه هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان استان در دوره قبل و این دوره به فکر حل این مشکلات هستند اما اقدامی کلی در سراسر کشور برای توسعه حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی باید انجام شود. 
وی با اشاره به قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان گفت: به رغم تامین منابع مالی این پروژه که از طریق مراوده با دیگر کشورها انجام شده اما بعضا با مخالفت شدید در سطح ملی مواجه بوده است. به این پروژه باید به عنوان یک تکنولوژی جدید نگاه کرد، اکنون در جهان حمل و نقل ریلی سریع حرف اول را می‌زند اما از این جهت مقداری عقب هستیم.
نورصالحی خاطرنشان کرد: حمل و نقل هوایی از اصفهان به سایر شهرهای کشور و حتی خارج از کشور نیز باید گسترش پیدا کند و تحقق این امر اقدامی جدی در حوزه استانی و ملی نیاز دارد.
وی بیان کرد: در حوزه حمل و نقل شهری زمانی شرایط بهتری داشتیم اما پس از کرونا و از دوره قبل شاهد کاهش و فرسودگی ناوگان هستیم، برای حل این مشکل تلاش زیادی شد و امروز نسبت به ابتدای دوره میزان ناوگان به یک و نیم برابر افزایش پیدا کرده که در تلاش هستیم تا به دو برابر برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: حمل و نقل برقی از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا باید نسبت به برقی سازی و نوسازی ناوگان تاکسیرانی اقدام شود. در همین زمینه شورای اسلامی شهر مصوباتی در ماه‌های اخیر داشته که لازم است مدیریت شهری نسبت به تحقق آن اقدام کند.
وی افزود: خرید اتوبوس لازم است تسریع پیدا کند هرچند که تامین منابع خرید هر دستگاه نسبت به گذشته افزایش چشمگیر داشته اما نیاز شهر سبب می‌شود تا در این زمینه فعالیت جدی انجام شود.
نورصالحی گفت: بخش شمالی تونل خط دوی مترو به پایان رسید و دستگاه‌های حفار روز گذشته طی مراسمی از چهارراه‌ ابن سینا خارج شدند، متعاقب این اتفاق ریل گذاری و نازک کاری ایستگاه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای راه اندازی بخش اول خط دو که شمال شهر را به مرکز شهر وصل می‌کند، گفت: ناوگان خریداری شده اما انتقال آن با مشکل مواجه شده که نیازمند کمک مسئولان کشور هستیم تا علاوه بر افزایش ناوگان خط یک، ناوگان خط دو نیز تامین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قرارداد با شرکت مپنا متأسفانه هنوز عملیاتی نشده و مجوزات آن از سوی بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، شورای اقتصاد و... با مشکل مواجه شده است، در خصوص تأمین 15 درصد پیش پرداخت نیز آخرین مسئله این بود که به صورت تسهیلات ارزی به شهرداری داده شود که هرچه زودتر باید عملیاتی گردد.

وی اظهار کرد: شروع عملیات اجرایی خط 3 و اتصال خط یک از شمال و جنوب به حومه و توسعه خط دو لازم است تا حمل و نقلی ایمن و پاک داشته باشیم.

نورصالحی تصریح کرد: شعار نه به خودروی تک سرنشین باید مورد توجه قرار گیرد اما در صورتی که حمل و نقل عمومی در اختیار مردم باشد قطعا از خودروی شخصی مگر در حد ضرورت استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، احمد شریعتی در نطق میان دستور صد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا و گرامیداشت یاد اساتید شهید از جمله شهید دکتر مفتح اظهار کرد: در هفته پژوهش قرار داریم که جا دارد از دکتر نباتی نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و فعالیت‌های انجام شده در این دوره مدیریت شهری در حوزه پژوهش تشکر کنیم. معتقد هستیم که پژوهش گره گشای مشکلات و مسائل شهر است.

وی با اشاره به بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص خودباوری اظهار کرد: فرمایشات گهربار امام و رهبری باید همواره چراغ راه ما باشد. فرهنگ خودباوری باید برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین شود، فرهنگ ایجاد امید نیز در همین راستا مدنظر قرار دارد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خروج وسائل حفاری از خط دوی مترو در آستانه روز حمل و نقل گفت: این پروژه بسیار بزرگ است و این توانمندی بسیار جای شکر دارد. از معاونت حمل و نقل و ترافیک، شرکت مترو، سازمان قطارشهری، شهردار و مهندسینی که گوشه‌ای از خودباوری و توانمندی را به منصه ظهور رساندند تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: دیروز شاهد راه اندازی خط تولید واگن و رام‌های مترو بودیم که قرارداد آن در شهرداری تهران بسته شد، قبلا این تولیدات از چین وارد می‌شد اما امروز خود ما قادر به تولید آن هستیم.

شریعتی خاطرنشان کرد: دولت‌مردان و رئیس جمهوری در این مدت صحبت‌هایی می‌کنند در خصوص ناترازی‌ها که واژه جدیدی است و رواج پیدا کرده است، آیا این ناترازی قبلا نبود؟ یا مردم باور نداشتند؟ اگر مردم اعتقادی به این موضوع نداشتند که اینگونه مقاومت نمی‌کردند. برای مردم تبیین شده و آن‌ها مشکلات ناترازی‌ها را به جان و دل خریده‌اند. از زمان جنگ این ناترازی را داشتیم و اگر نبود این پیشرفت‌ها را نداشتیم.

وی تصریح کرد: چرا شعار ما نمی‌شود و نمی‌توانیم است و سبب ایجاد ناامیدی می‌شویم؟ توانمندی کشور ما بسیار بالاست و باید خودباوری و امیدآفرینی کنیم و این توانمندی‌ها را تبیین کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: محول کردن اختیارات هر استان به خودش اگر از سوی دولت دنبال شود بسیاری از این ناترازی‌ها حل می‌شود. مثال آن ناترازی برق بود که در شهرداری انجام شد که در این راستا پنل‌های خورشیدی تولید شد که می‌تواند فراگیر شود. 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا دولت به مردم اختیار بدهد، بحث ایالتی بودن را مطرح نمی‌کنیم اما استان‌ها می‌توانند برای حل مشکلات روی پای خود بایستند.

شریعتی اضافه کرد: وقتی به عنوان روز حمل و نقل یک روز را به خودروی تک سرنشین نه می‌گوییم یعنی مردم به این باور می‌رسند که باید وسیله نقلیه شخصی خود را کنار بگذارند و از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. اما حمل و نقل عمومی در شهر و استان ما در چه جایگاهی قرار دارد؟ آیا سال‌های سال کمربندی شرق و مسیر تهران- شیراز سال‌های سال باید خروجی‌اش بخوابد؟

وی گفت: قطار سریع السیر که می‌تواند در ارتباطات حمل و نقلی کمک کننده باید چرا باید ناقص بماند و هر دولتی که می‌آید مشکلات آن را برطرف نمی‌کند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در شهری هستیم که مبدا گردشگری جهان است، ما باید خط هوایی خاص داشته باشیم، آیا توریست باید با ماشین شخصی یا از فرودگاه امام خمینی (ره) به این شهر بیاید؟ آیا حمل و نقل ما آنچنان باید مشکل داشته باشد که نتوانیم یک اتوبوس برقی خریداری کنیم یا عوارض آلاینده‌ها که باید به مردم برسد.

وی با تأکید بر توجه به قشر تاکسیرانان و اتوبوسرانان گفت: حوزه خدمات موتوری شهرداری که رئیس شورا اخیرا از این بخش بازدید کرد وضعیت خوبی وجود ندارد اما قشر زحمتکشی هستند که روزانه چندین تن زباله شهر را جابجا می‌کنند. 

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، مجید نادرالاصلی در نطق میان دستور صد و پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد شهدا، تسلیت سالگرد شهادت حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: گرچه حضرت ام البنین (س) مادر ائمه معصومین (ع) نیست اما امامان همام ما، امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) و حضرت ام کلثوم (س) در کنار حضرت عباس (ع) در دامان این زن عالمه پرورش یافتند. علمداری نهضت کربلا بر دوش این پسر بوده و یاد می‌کنیم از مادران بزرگوار و همسران شهدا که انقلاب اسلامی مدیون ایثار این مادران است. طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی حقاً شجاعت شهید از مادر ایثارگری است که تربیت چنین فرزندی را به بهترین نحو و با معیارهای اسلامی و با نیکویی انجام داده و صبوری و تلاش همسران شهدا که با ایثارگری و قبول مسئولیت، سرپرستی و تربیت یادگاران آن عزیزان دفاع از کشور را به شایستگی انجام دادند را ارج می‌نهیم. وی افزود: مسئولیت آحاد جامعه مدیران کشوری و نخبگان و معتمدان سنگین است و تکلیف داریم، از جمع اندکی که از مادران و پدران و بسیاری از همسران شهدا در حیات هستند باید دیداری داشته و مقام آنها را تکریم کنیم و مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. باید پیشنهاد می‌شد که در این روز و این جلسه یا در دیدارهای خانگی مسئولان و اعضای شورا و همکاران ما با این ستون‌های صبر و استقامت دارند دیدار کنند که نشد. رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز 26 آذر روز حمل و نقل گفت: ضمن ستودن خدمات، زحمات و تلاش‌های انسان‌های بلندمرتبه در سطوح مختلف عمومی و شخصی و اداری جا داشت در جلسه‌ای از این عزیزان تکریم می‌شد. البته اصرار به اختصاص اوقات جلسه علنی شورا نداریم اما براساس سنت جاری آیا مناسب نبود در این جلسه از این دو قشر یادی یا تکریمی می‌شد؟ وی عنوان کرد: در آستانه 27 آذر سالروز وحدت حوزه و دانشگاه و سالگرد شهادت حجت الاسلام دکتر محمد مفتح بانی وحدت حوزه و دانشگاه قرار داریم، شاید مبنای تشکیل نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و زمینه ساز این اقدام این شهید بزرگوار بود و کم نیستند اساتیدی که می‌شد در شورا به مقام آن‌ها ارج بگذاریم که این هم نشد. نادرالاصلی ادامه داد: به مناسبت ورود غرور آفرین و ارزشمند دو دستگاه تی بی ام به ایستگاه ابن سینا از همکاران خود در سازمان قطارشهری و تلاش شبانه روزی مهندسان و کارگران و شرکت‌های پیمانکار احداث خط دوی مترو تشکر می‌کنیم، از شگفتانه‌های این دوره از مدیریت شهری است که به رغم همه کاستی‌ها، مشکلات مالی و درآمدی و افزایش تورم و گرانی‌ها کار احداث به نحو مطلوبی انجام شد. همین جا از همه دست اندرکاران تامین منابع مالی و اجرای پروژه سپاس‌گزاریم و امیدواریم که بتوانیم بخش‌هایی از خط دو را در این مدت باقی مانده به سرانجام برسانیم. وی گفت: وضعیت بدهی به پیمانکاران بزرگ و کوچک اجرای این پروژه عظیم از جمله حساسیت‌های مدیریت شهری است اما بدهی‌ها فراوان است و کار ممکن است دچار مشکل شود. رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وارونگی دما و آلودگی هوا اظهار کرد: در اصفهان باید به مناسبت روز حمل و نقل اتفاقاتی بهتر و بیشتر و عملیاتی تری مطرح می‌شد. این روزها هوا به شدت آلوده است و متولیان بهداشت استان از این موضوع نگران هستند. ما نیز دل‌نگران هستیم و امروز اصفهان از آلوده ترین شهرهای کشور است. باید تدبیری در حد وظایف مدیریت شهری انجام شود که یکی از همین موارد این است که به شکل‌های مختلف نه به خودروی تک سرنشین در سطح شهر تبلیغ شد اما مانند سابق ترافیک در سطح شهر برقرار است و البته کارخانه‌ها و کارگاه‌های بزرگ صنعتی پیرامون شهر هم در این زمینه هیچ گونه احساس مسئولیتی ندارند. وی گفت: به همین بهانه از همکاران خود در شورا و شهرداری به خصوص مدیریت استان در بحث آب تشکر می‌کنیم. یکی از گره گشاترین راه‌های حل مشکل هوا و محیط زیست جاری شدن زاینده رود است. نادرالاصلی تصریح کرد: از اعضای شورا بابت پرداختن به مسئله زاینده رود و جاری شدن آن و تامین منابع مالی که به جد در جلسات متعدد در سطوح مختلف شورا و شهرداری و مدیریت استان پیگیری شد تشکر می‌کنیم. ورود و بهره برداری از آب‌های جدید در اصفهان حلال بسیاری از مشکلات شهری از جمله فضای سبز، گردشگری، فرونشست، محیط زیست، آلودگی و ریزگردها است و امیدواریم در این زمینه دقت و همراهی بیشتری از ناحیه همکاران خود داشته باشیم. وی تأکید کرد: قرار نیست شهر را بفروشیم یا به کس دیگر بدهیم یا به بهانه‌هایی ظرفیت‌های شهر را واگذار کنیم اما بهترین شرایط امروز مهیاست برای اینکه بتوانیم زاینده رود را جاری کنیم و این نمی‌شود مگر به دست پرتوان شما بزرگواران و همراهی با مدیریت استان که ان شاء الله زاینده رود بتواند در بازه زمانی کوتاه جاری شود و مردم اصفهان از آن بهره لازم را ببرند.

به گزارش خبرنگار نامی پرس ، محمدرضا فلاح اظهار کرد: در شرایط بحرانی انرژی باید الگوی سایر دستگاه‌ها و شهروندان باشیم و نسبت به کاهش دما و روشنایی و صرفه جویی در مصرف انرژی اقدام کنیم. 

وی افزود: امروز در شرایط هستیم که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با تشدید تحریم‌های ظالمانه و خصومت‌های بی‌شرمانه تلاش دارند تا مسیر پیشرفت و رفاه ملت ایران را مسدود کنند در این شرایط ما موظفیم با هوشمندی و برنامه‌ریزی راهکارهایی بیابیم که ضمن بی‌اثر کردن این فشارها گام‌های موثری در جهت توسعه پایدار برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از این راهکارها تقویت گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرهای خواهرخوانده اصفهان است. این کهن شهر تاریخی و فرهنگی با ثبت میراث عظیم خود در جهان در جایگاه استثنایی قرار دارد، ارتباط با شهرهای توسعه یافته دنیا از طریق پیمان‌های خواهرخواندگی فرصتی برای انتقال دانش تجربیات مدیریتی و ارتقای استانداردهای زندگی مردم ما را فراهم می‌آورد، تجربه شهرهای موفق در حوزه‌هایی مانند مدیریت شهری، گردشگری، زیرساخت‌های پایدار و حفظ محیط زیست می‌تواند الهام بخش حرکت ما به سوی توسعه پویا و اقتصادی شکوفا باشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر ما با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم هویت تاریخی فرهنگی و گردشگری ایران و به ویژه اصفهان را به جهانیان بشناسانیم، این تعاملات نه تنها موجب تقویت گردشگری بین‌الملل می‌شود بلکه زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و توسعه اقتصاد محلی فراهم می‌کند.

فلاح خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم در دستور کار تمامی ارگان‌ها به ویژه شهرداری برنامه‌ای برای کمک هزینه سفرهای خارجی به مدیران، کارکنان و حتی کارشناسان قرار گیرد، این سفرها فرصتی استثنایی برای آشنایی با دستاوردهای شهرهای پیشرفته و انتقال تجربیات موفق آنها به کشور ما خواهد بود، از سوی دیگر سفرهای خارجی شهروندان نیز باید تسهیل شود و دولت وظیفه دارد زمینه‌های سفر به شهرهای توسعه یافته دنیا را برای مردم عزیز ما فراهم کند چرا که مشاهده پیشرفت و توسعه در سایر کشورها باعث می‌شود مردم مطالبه‌گری بیشتری از مدیران و مسئولان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: این روند زمینه‌ساز اصلاح رویکردهای مدیریتی، کاهش انفعال و افزایش کارآمدی خواهد بود، ما باید باور کنیم که توسعه پایدار اصفهان و تقویت گردشگری آن نه با انزوا بلکه با تعامل با جهان به ویژه شهرهای پیشرفته و توسعه یافته محقق می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: اصفهان با پشتوانه غنی فرهنگی و تاریخی خود شایستگی دارد که در قلب شبکه‌های بین‌المللی گردشگری بدرخشد، امروز زمان آن است که با اقدامات شجاعانه و مدبرانه این ظرفیت عظیم را شکوفا کنیم، حوزه روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان باید به گونه‌ای تقویت شود که بتواند تعاملات پایداری را با شهرهای خواهرخوانده سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای تاثیرگذار در حوزه توسعه شهری برگزار برقرار کند.

وی عنوان کرد: این تعاملات نه تنها فرصت بهره‌گیری از تجربیات موفق جهانی را فراهم می‌کند بلکه زمینه معرفی ظرفیت‌های بی‌نظیر اصفهان به جهان را نیز گسترش می‌دهد.

فلاح تصریح کرد: در دنیای امروز دیپلماسی شهری به ابزاری مهم در روابط بین‌الملل تبدیل شده است، اصفهان به عنوان نگین فرهنگ و هنر ایران می‌تواند از این ظرفیت برای تبیین هویت تاریخی و تمدنی خود بهره ببرد. تقویت دیپلماسی شهری مسیر را برای جلب حمایت‌های بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و رونق گردشگری هموار خواهد کرد.

صفحه1 از11
این وب سایت برای ارائه سرویس های خود از کوکی استفاده می کند. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…