به گزارش خبرنگار نامی پرس ، ابوالفضل قربانی اظهار کرد: سامانههای هوشمند بهطور دائم ترافیک را هوشمندانه کنترل میکند، اما حجم زیاد وسایل نقلیه موجب میشود این خدمات کمتر به چشم بیاید، البته اصفهان با وجود اینکه از این نظر به وضعیت مطلوبی نرسیده است، در جایگاه خوبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه منابع مورد نیاز برای زیرساختهای حملونقل هوشمند در بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شده است، افزود: انتظار میرود مدیریت شهری در راستای خدمترسانی، بهبود سامانهها و وضعیت حملونقل هوشمند با ابزار و امکاناتی که هوشمصنوعی در اختیار قرار میدهد، مشکلات خدمات حملونقل را کاهش دهد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان درباره فعالیت شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: خدمات این شرکت با زمانبندی دقیق و فاصلههای مشخص صورت میگیرد تا شهروندان طبق این زمانبندی برنامهریزی کنند، همچنین این نهاد در تلاش است فاصله رسیدن قطارها به هر ایستگاه را کمتر کند و به شهروندان خدمات بهتری ارائه دهد.
قربانی با اشاره به سامانههای هوشمند گفت: شهر اصفهان از جمله شهرهای مجهز به فناوری هوشمند است؛ هرچند این تجهیزات نیاز به تکامل دارد، اما به نوبه خود توانسته است بخشی از این خدمات را فراهم کند که از جمله آنها نصب AVL روی تمام اتوبوسهای شرکت واحد است که مکان و مسیر اتوبوس را بهصورت لحظهای نمایش میدهد، همچنین وجود سامانه برای هر وسیله حملونقل عمومی موجب شده است شهروندان زمانبندی مناسبی را برای خود در نظر گیرند و کمتر برای وسایل حملونقل عمومی معطل بمانند.
وی ادامه داد: موضوع حملونقل عمومی از مسائل مهم هر شهری است؛ این موضوع توسط شهروندان و مجموعه مدیریت شهری از نظر چگونگی خدمات بهتر، روزانه مورد ارزیابی قرار میگیرد.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، احمد شریعتی در دیدار با شهروندان خوراسگان در مسجدسید محله علیا با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: هماکنون قدرت ایران در منطقه خاورمیانه و در جهان بر کسی پوشیده نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر کشور یمن یک تنه در مقابل ابرقدرتها ایستاده است و این نشان از سیطره اسلام بر کل دنیا دارد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ادوار گذشته و تاکنون از هیچ کوششی برای برطرف کردن معضلات این منطقه دریغ نکردهایم.
شریعتی با اشاره به اینکه یک چهارم بار ترافیکی شهر اصفهان بر دوش منطقه ۱۵ است، خاطرنشان کرد: وجود باغ رضوان و میدان میوه و ترهبار بیشترین بار ترافیکی را در این محدوده به وجود آورده و مدیر منطقه در تسهیل بار ترافیکی به خوبی عمل کرده است.
وی گفت: در حال حاضر بیشتر روستاهای خوراسگان به فاضلاب مجهز شده است و این مهم تنها با تلاشهای مدیریت شهری و مردم ولایتمدار خوراسگان میسر شده است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان پروژه احداث رینگ حفاظتی در منطقه ۱۵ را بزرگترین خدمت به شهر اصفهان برشمرد و خاطرنشان کرد: طی ماههای آینده پروژههای دیگری در این منطقه بهرهبرداری میشود.
بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای احداث کمربند شمالی بودجهریزی شده است
شریعتی تاکید کرد: تمام آزادسازیهایی که در مسیر پروژههای این منطقه است، با رضایت ساکنان به منصه ظهور میرسد و درصدد هستیم رضایت حداکثری شهروندان را در این زمینه بهدست آوریم.
وی با اشاره به احداث پل سردار باقری در این منطقه اظهار کرد: اعتبارات خوبی برای این پروژه پیشبینی شده است و این پروژه میتواند به کاهش بار ترافیکی منطقه کمک کند.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای احداث کمربند شمالی بودجهریزی شده است، خاطرنشان کرد: احداث این پروژه بار ترافیکی منطقه را کاهش میدهد و اگر این مسیر آزادسازی شود محلههای ابر، شهدای ستار و الله اکبر به یکدیگر متصل میشوند، همچنین مناطق ۴، ۱۰ و ۱۵ از گرههای کور ترافیکی نجات پیدا میکنند.
شریعتی گفت: اقداماتی نظیر آسفالتریزی و ترمیم خیابانها و جداول نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به ارائه تخفیفهایی برای شهروندان در زمینه دریافت پروانه ساختمان گفت: اگر شهروندان برای دریافت پروانه ساختمانی بدهکاری دارند، میتوانند بهصورت اقساط بدهی خود را پرداخت کنند و شهردار منطقه نیز در این زمینه با ارائه تخفیف جبرای رفاه حال شهروندان وارد عمل خواهد شد.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، ابوالفضل قربانی در نطق میان دستور صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک اعیاد ماه رجب اظهار کرد: مدتی است در مجموعههای رسانهای و شبکههای اجتماعی تعداد محدودی با ارتباطات و امکاناتی که دارند فضاسازی را علیه مدیریت شهری در جهت مختلف ایجاد میکنند. امیدواریم سعی و تلاش آنها مرضی رضای خدا باشد! اما بد نیست برای اینکه مردم در جریان باشند مواردی را عرض کنیم.
وی افزود: در دورههای مختلف مدیریت شهری حضور داشتیم و حجم و اندازه کارها و اولویت آنها را دیدهایم، به هر حال میتوانیم به صورت مختصر قضاوتی داشته باشیم. در حال حاضر در شهر اصفهان پروژههای سنگین فنی و مالی در حال اجراست، به این دلیل که این پروژهها از چشم مردم دور و پنهان است تصور میشود که در سطح شهر کاری صورت نمیگیرد؛ اما بد نیست به برخی از این پروژهها اشاره کنیم تا مردم بدانند کاری که انجام میشود قابل قبول است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حلقه حفاظتی بیان کرد: این پروژه اهمیت زیادی برای شهر اصفهان دارد، به لحاظ فنی و ریالی، مبلغ این پروژه از بودجه عمرانی استان بالاتر است. جالب اینجاست، بخش زیادی از این حلقه در خارج شهر اصفهان است و اتفاقا در آنجا اقدامی صورت نگرفته و حتی در برخی جاها ممانعت هم میکنند.
وی با اشاره به پروژه مترو بیان کرد: بودجه امسال این پروژه و رقمهایی که تا الان تخصیص داده شده از بودجه عمرانی استان بالاتر است. پیشنهاد 10 هزار میلیارد تومان برای سال آتی قطار شهری داده بودند، این مبلغ الان از بودجه یک شهرداری مرکز استان بیشتر است. یعنی شهرداریهای برخی از مراکز استانها، بودجه حتی 8 هزار میلیارد تومانی هم ندارند.
قربانی تصریح کرد: در پروژه قطارشهری، هنوز در ارتباط با تکمیل خط اول، در حال بودجه گذاری و هزینه هستیم، در خط دوم که در زیر زمین در حال فعالیت است، بودجه گذاشته میشود و کار انجام میشود. هشت ایستگاه در خط دوم قرار دارند که تعدادی از این ایستگاهها هر کدام یک ابر پروژه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در زیر میدان امام علی (ع) که ترافیک و زندگی در بالای آن جریان دارد و زیر شمعهایی که پایههای زیرگذر این میدان را نگه داشته، در حال ستون زدن هستند و این یک کار بسیار پیچیده با دانش فنی بالاست، اما زیر زمین است و دیده نمیشود. در ایستگاه فلسطین نیز همین طور؛ همین الان 30 دستگاه اتوبوس میتواند در این ایستگاه زیر زمین پارک کنند و در حالی که مردم همین اکنون با خودرو در حال عبور از بالای این پروژه هستند؛ این در حالی است که یک سانتی متر خاک به بالای پروژه منتقل نشده است. در میدان امام حسین (ع) و ایستگاه شاهد نیز چنین شرایطی وجود دارد و پروژه بزرگی در حال احداث است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کارهایی که الان در حال انجام است هر کدام با 10 پروژه کوچکی که ممکن است از آن نام برده شود، برابری دارد یا حتی گسترده تر است. در همین راستا پروژه پل صاحب روضات در دل شب در حال انجام است و در روز جریان ترافیک در این پل برقرار است. این پروژه بسیار پرخطر است اما مدیریت شهری در حال انجام آن است.
وی اظهار کرد: خواهش من این است که شهرداری نسبت به معرفی این پروژهها، مستندسازی و حتی برنامه بازدید برای مردم اقدام کند، طبیعی است که وقتی پروژهها زیر زمین است کسی از آنها خبر نداشته باشد اما حیف است که مردم بیاطلاع باشند و سودجویان از این فضا در جهت اهداف سیاسی خود بهره برداری کنند.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، نخستین کنفرانس فرصت های سرمایه گذاری شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد دیجیتال در قطب مراکز داده کشور به میزبانی اصفهان و با حضور معاون وزیر ارتباطات و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان برگزار شد.
دکتر مهران زینلیان معاون عمرانی استاندار اصفهان در این کنفرانس با اشاره به موقعیت خاص اصفهان در منطقه، گفت: یکی از محورهای توسعه در این استان توسعه شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال در این استان در نظر گرفته شده است.
وی به برخی از طرحهای آزمایشی در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: طرح آزمایشی آبیاری هوشمند توسط اینترنت اشیاء و شهر هوشمند در حال انجام است که البته در ابتدای راه هستیم ولی این ادبیات در مدیران استانی جا افتاده است.
معاون استاندار اصفهان با استقبال از انجام طرح قطب داده در استان، اعلام کرد: ما فرش قرمز برای سرمایه گذاران و فعالان این حوزه در اصفهان پهن می کنیم و برای رفع موانع و مشکلات حمایت کامل از آنها داریم.
ایجاد زیست بوم کامل اقتصاد دیجیتال به منظور توسعه استان اصفهان
علی اصغر انصاری معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این کنفرانس، گفت: دولت بیشترین نقش و دخالت را در لایه توانمندسازی دارد که راه اندازی قطب داده اصفهان، در بخش زیرساخت های فنی ارتباطات و پردازشی این لایه قرار دارد که دولت و وزارت ارتباطات در این حوزه وظیفه دارد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت راه اندازی قطب داده در اصفهان، تصریح کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ترافیک کشور در پنج منطقه باید توزیع شود که قطب داده اصفهان وظیفه توزیع ترافیک داده منطقه مرکزی ایران را عهده دار می شود و در حوزه بین الملل نیز ترانزیت ترافیک جنوب به شمال و شرق به غرب می تواند از این منطقه عبور کند.
وی با اشاره به اقدامات مسوولان استانی برای رفع موانع انجام پروژه های ملی، افزود: بر اساس برنامه توسعه هفتم تا پایان این برنامه باید ۲۰ میلیون نقطه تماس به شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها وصل شود که باید موانع اجرای این طرح در استان اصفهان مرتفع شده و کسب و کارهای بسیاری در این حوزه شکل بگیرد که باعث اشتغال و کارآفرینی بسیاری در این حوزه می شود.
معاون وزیر ارتباطات رفع مشکل برق را یکی دیگر از اقدامات مورد نیاز در استان اصفهان دانست و اظهار امیدواری کرد که با ایجاد یک زیست بوم کامل اقتصاد دیجیتال در این منطقه از رکود خارج شویم.
وی با تأکید به اینکه هیچ فاصله ای بین بخش خصوصی و دولت در این حوزه نیست، اعلام آمادگی کرد که اگر بخش خصوصی نظراتی غیر از نظرات وزارت ارتباطات دارد با راه حل آن را بیان کند و اینجانب نیز به عنوان نماینده وزیر ارتباطات در امور استان اصفهان به صورت ماهانه در این شهر حضور دارم و این پروژه را پیگیری می کنم.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، احمد شریعتی با تأکید بر لزوم یاری گرفتن از انجمن اولیاء و مربیان در پیشبرد فرهنگ ترافیک اظهار کرد: در حمل و نقل عمومی ویژه دانش آموزان دوچرخه فراموش شده است.
وی با بیان اینکه دوچرخه وسیله حمل و نقل عمومی پاک و کم هزینهای است که مزایای بسیاری دارد، گفت: توسعه فرهنگ دوچرخه سواری میان دانش آموزان هم سبب کاهش ترافیک میشود و هم زمان فرد برای رسیدن به مقصد مدیریت میشود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان در سال ۱۳۴۸، ۱۲ هزار دوچرخه داشته اما امروز از این وسیله حمل و نقلی پاک کمتر استفاده میشود.
وی خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار دوچرخه در سال ۱۳۴۸ فرهنگ دوچرخه سواری باید گسترش پیدا کند و دانش آموزان باید به دوچرخه سواری تشویق شوند، مسیرهای دوچرخه سواری در سطح شهر ایجاد شده که بستری برای همین امر است.
به گزارش خبرنگارنامی پرس / مجتبی فقهی مدیر اداره املاک شهرداری نجف آباد به مناسبت آزادسازی و روانسازی ترافیک ضلع جنوب غربی چهارراه آیت و بلوار شریعتی گفت این گره کور ترافیکی به خواست مدیریت شهری و مساعدت شهردار و شورای اسلامی شهر با تلاش واحد املاک و انجام جلسات مستمر کارشناسی پس از ۱۲ سال به مرحله نهایی رسید و پس از طی مراحل قانونی و تایید مراجع قانونی آزادسازی آن اجرا و در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی افزود پس از مدتها تلاش واحد املاک شهرداری نجف آباد، آزادسازی ۴۳۰ متر مربع تجاری و مسکونی در یکی از ترافیکی ترین تقاطع های سطح شهر به صورت امتیازی- ریالی، توافق گردید و تخریب و آزاد سازی آن انجام شد.
ایشان ادامه داد این آزادسازی به جا مانده از ۱۲ سال پیش مشکلات ترافیکی زیادی برای شهروندان در این قسمت شهر ایجاد کرده بود که با همکاری و توافق مالکین و مساعدت شهردار و شورای اسلامی شهر انجام و مراحل قانونی آن به جهت تخریب و آزاد سازی مرتفع شد.