به گزارش خبرنگارنامی پرس /  عباس حاج‌رسولی‌ها با اشاره به در نظر گرفتن اعتبار مشارکت برای هزینه در حوزه گردشگری اصفهان در بودجه سال آینده شهرداری اظهار کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع و اجرای پروژه‌های مشارکتی پروژه‌هایی همچون چرخ‌وفلک بزرگ اصفهان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده شهرداری مورد توجه است، لذا بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای مترو و حدود هزار میلیارد تومان نیز برای پروژه رینگ چهارم به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های شهر در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوای شهر، مربوط به خودروها است که پروژه رینگ چهارم در راستا کاهش آلودگی هوا اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: فاز نخست رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان حدفاصل بلوار فرزانگان تا مجموعه پل‌های شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و در ادامه تا اتوبان خلیج فارس، سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش دیگری از رینگ چهارم شهر اصفهان در محدوده سایر شهرهای اطراف همچون درچه، خمینی‌شهر و دولت‌آباد قرار دارد که امیدواریم با در نظر گرفتن تمهیداتی تکمیل شود.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه بودجه مناسبی برای سال آینده شهرداری اصفهان مورد تصویب شورای اسلامی شهر گرفته شده است، ادامه داد: اجرای پروژه‌ها در سال آینده تلاش مضاعفی می‌طلبد و با توجه به اینکه جهشی در زمینه درآمد برای اجرای پروژه‌های وجود داشته است، معتقدم اقدامات قابل توجهی انجام خواهد شد؛ همچنین امیدواریم فاز نخست خط دو مترو حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه لاله نیز تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان شهری تاریخی است و ظرفیت‌هایی در حوزه گردشگری دارد، باید زیرساخت‌های تفریحی شهر نیز توسعه پیدا کند که امیدواریم علاوه بر ساماندهی مجموعه صفه، خط دو تله‌کابین نیز راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: افزودن سیستم‌های جدید تفریحی به مجموعه شهر رویاها، افزایش فعالیت‌ها در محدوده ناژوان، اجرای طرح‌های مدنظر در محدوده قائمیه از دیگر مصارف بودجه شهرداری در سال آینده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر عقد قرارداد احداث هتل در مجموعه ارگ جهان‌نما، در بخش ترمیم ظرفیت‌های میراثی و محورهای گردشگری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان برای احیای گذرهای گردشگری، بازسازی ساختمان‌های میراثی و ظرفیت‌های این حوزه در بودجه سال ۱۴۰۲ در شهرداری مرکزی و مناطق دارای ظرفیت‌های بافت تاریخی در نظر گرفته شده است.

حاج‌رسولی‌ها تاکید کرد: با احداث هتل در ارگ جهان‌نما، علاوه بر تکمیل فازهای این مجموعه، ۲۰۰ تخت‌خواب به ظرفیت هتل‌های اصفهان افزوده خواهد شد؛ همچنین هتل‌های دیگری در سطح شهر در حال احداث است.

وی تاکید کرد: با توجه به کمبود ظرفیت هتل‌ها، مدیریت شهری اصفهان سیاستی را برای ارائه پروانه ساختمان رایگان برای کاربری هتل در نظر گرفته است تا نیازهای شهر توسط بخش خصوصی تأمین شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رفع گلوگاه‌های محلات، بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی برای احداث کمربندی شمالی منطقه ۱۵ و اتصال رینگ سوم به رینگ چهارم، کاهش ترافیک خیابان جی، افزایش حدود پنج خط تندرو برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و بودجه حدود ۸۰۰ میلیارد تومانی برای خرید اتوبوس از دیگر ردیف‌های بودجه سال آینده شهرداری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار نامی پرس /  ابوالفضل قربانی اظهار کرد: در مردادماه سال گذشته و ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری، تعداد ناوگان اتوبوسرانی حدود ۶۵۰ دستگاه با میانگین عمر ۹ سال بود؛ این ناوگان مناسب نبود و مدیریت شهری تمام تلاش خود را در راستای بهبود بخشیدن از نظر کیفی و کمی آن به‌کار بست.

وی افزود: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی با اقدامات مختلف که در همین راستا در نظر گرفته شده است، به حدود ۹۰۰ دستگاه رسیده است، اما از نظر کیفیت، علاوه بر بهره‌برداری از اتوبوس‌های جدید، اتوبوس‌های قدیمی نیز در حال فعالیت است و به‌دلیل کمبودها، نتوانستیم کیفیت خدمت‌رسانی به حد مطلوب برسانیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر نیاز شهر اصفهان ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس است که در حال تلاش هستیم سال آینده این تعداد به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش یابد تا بتوانیم اتوبوس‌های فرسوده را ابتدای سال ۱۴۰۲ از مدار بهره‌برداری خارج کنیم.

وی ادامه داد: خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید که در شصت‌وهشتمین جلسه شورا مصوب شد نیز در همین راستا است، لذا گلایه شهروندان در این خصوص بحق است اما باید بدانیم که مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را برای رفع معضل کمبود اتوبوس‌ها به‌کار می‌بندد.

قربانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر دستگاه اتوبوس جدید بالغ بر پنج میلیارد تومان قیمت دارد، تأمین منابع مالی برای آن بسیار سخت است اما امیدواریم در سال آینده میانگین عمر ناوگان کاهش و کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان افزایش یابد.

وی در خصوص تأمین منابع مالی برای خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس جدید گفت: بخشی از مبلغ خرید این اتوبوس‌ها در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده بود، بخش دیگری نیز به‌صورت اوراق مشارکت تأمین شد و مبلغی با جابه‌جایی ردیف‌های بودجه به دلیل اولویت داشتن خرید اتوبوس تأمین شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان درباره گلایه شهروندان از سرفاصله زمانی زیاد خطوط اتوبوسرانی بیان کرد: سرفاصله خطوط گاهی به دلیل کمبود تعداد ناوگان اتوبوسرانی، گاهی به دلیل کمبود راننده و گاهی به دلیل ترافیک معابر است؛ در راستای تأمین ناوگان جدید و راننده، مجموعه مدیریت شهری در حال تلاش است اما در خصوص ترافیک معابر، نیازمند همراهی شهروندان هستیم، زیرا هرچه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، باعث کاهش ترافیک و افزایش کیفیت خدمات این وسایل می‌شود.

وی با اشاره به نقش دولت در خرید ۴۵ اتوبوس جدید اظهار کرد: با توجه به اینکه محل تأمین این اتوبوس‌ها شرکت‌های دولتی یا شرکت‌هایی است که دولت سهام‌دار آن است، لایحه خرید این اتوبوس‌ها به‌صورت ترک تشریفات تصویب شد؛ در حال حاضر این ۴۵ دستگاه در اصفهان است و در روزهای آینده به چرخه بهره‌برداری اضافه می‌شود.

قربانی ادامه داد: یکی از اقداماتی که توسط شرکت واحد اتوبوسرانی انجام می‌شود، بازسازی اتوبوس‌ها است که با این بازسازی‌ها، اتوبوس فرسوده به اندازه یک اتوبوس نو می‌تواند مورد بهره‌برداری قرار گیرد، در حال حاضر این اقدام انجام می‌شود و در گذشته نیز تعدادی از اتوبوس‌ها بازسازی شده بود؛ البته این موضوع یک اقدام تسکین‌دهنده است و اساس کار را بر خرید اتوبوس جدید قرار داده‌ایم.

وی درباره خدمات «اصرو» بیان کرد: سامانه حمل‌ونقل عمومی هوشمند اصفهان «اصرو» این امکان را به شهروندان می‌دهد که از زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه مطلع شوند؛ بر این اساس در ۵۰ ایستگاه پرتردد نیز صفحه الکترونیکی نصب شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته شهروندان می‌توانند این نرم‌افزار را در تلفن‌های همراه خود نصب کنند و از خدمات آن استفاده و زمان سفر خود را مدیریت کنند. همچنین سامانه اصرو وضعیت خطوط و اتوبوس‌ها و گزارش شرایط ترافیکی شهر را نیز در اختیار شهرداری قرار می‌دهد تا در مدیریت ترافیک شهر بهتر عمل کند؛ این سامانه به‌تازگی توسط شهرداری اصفهان طراحی و رونمایی شد و در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: اصرو به‌عنوان سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک، به‌گونه‌ای طراحی شده است که زمان تقریبی رسیدن اتوبوس به ایستگاه‌ها را برای شهروندان مشخص می‌کند؛ همچنین این سامانه علاوه بر نمایش مسیر و محل دقیق ناوگان به شهروندان، اتوبوس‌های خراب و متوقف در مسیر را نیز به اپراتور نشان می‌دهد.

 

این وب سایت برای ارائه سرویس های خود از کوکی استفاده می کند. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…