به گزارش خبرنگار نامی پرس ، ابوالفضل قربانی اظهار کرد: تمرکز شورای ششم راهاندازی خط دو متروی اصفهان است، زیرا در صورت اضافه شدن آن به چرخه حملونقل ریلی شهر اصفهان، در خط یک مترو نیز شاهد افزایش چشمگیر مسافر خواهیم بود، چراکه به صورت شبکهای سرویسرسانی خواهد شد.
وی افزود: توسعه خط یک متروی اصفهان تا میدان استقلال در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار گرفته است و بیشک تقاضای استفاده از خط یک را بهطور چشمگیری افزایش خواهد داد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیش از این حدود ۹۰ هزار نفر از خط یک قطار شهری استفاده میکردند و این عدد در حال حاضر به ۱۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
قربانی با اشاره به تأثیر میزان استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: یکی از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوا تقویت زیرساختهای حملونقل است؛ در حال حاضر تلاش بر افزایش تعداد ناوگان حملونقل عمومی است. چراکه اگر قصد داشته باشیم مردم را به سمت کمتر استفاده کردن از وسایل نقلیه شخصی سوق دهیم، ابتدا باید برای رفت و آمد آنها جایگزین انتخاب کنیم.
وی ادامه داد: در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان حدود ۹۰۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان خدمات ارائه میدهند و این در حالی است که در آغاز دوره ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به شهروندان این کلانشهر خدمترسانی میکرد؛ بدون تردید رقم زدن چنین اتفاقی دشوار بود، چراکه در سالهای گذشته با افزایش قیمت اتوبوسها مواجه بودیم.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حملونقل شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تمرکز این دوره از مدیریت شهری روی بهرهبرداری خط دوم قطار شهری در کمترین زمان ممکن است؛ سابقه تاریخی قطار شهری نشان میدهد خط یک پس از ۱۷ سال به بهرهبرداری رسید، اما در سه سال گذشته چهار مرتبه دستگاه تیبیام از قسمتهای حفاری خارج شده است، اتفاقی که پیش از این تنها یک بار رقمخورد.