20 دی 1401

دکتر علی قاسم زاده ، گر مرد رهی بسم الله :

عدالت محوری در نصف جهان/ شعار است یا واقعیت

باورم نمیشد در فاصله ای کمتر از 20 دقیقه از برخوردارترین محلات در اصفهان یا همان دروازه جنوبی نصف جهان جایی که همیشه امکانات خوبی را از مدیریت شهری دریافت می کند.

باورم نمیشد در فاصله ای کمتر از 20 دقیقه از برخوردارترین محلات در اصفهان یا همان دروازه جنوبی نصف جهان جایی که همیشه امکانات خوبی را از مدیریت شهری دریافت می کند مردمی نجیب و مظلوم زندگی کنند که برای برخورداری از ابتدایی ترین امکانات رفاهی، مجبورباشند به سوی آخرین امیدشان یعنی رسانه های داخلی و خبرنگاران وطنی دست دراز کنند. طومار ساکنین شهرک سازمانی راه آهن اصفهان با بیش از 350 واحد مسکونی و جمعیتی حدود 1200 نفر با بیش از 176 امضا، که به دستم رسید، نتوانستم خود را قانع کنم که این طومار برای مردی از عرصه فرهنگ و هنر که کلیددار نصف جهان است نوشته شده باشد و او به این طومار توجهی نکرده است.

بر اساس وظیفه خبری بیش از 3 هفته در صحن علنی شورای شهر به دنبال جوابی قانع کننده برای مردم این منطقه بودم که از سیستم حمل و نقل عمومی بی بهره اند، دانش آموزان، افراد سالخورده و مسافران راه آهن باید مسافتی حدود 2 کیلومتر را پیاده طی طریق کنند تا به ایستگاه های حمل و نقل عمومی در ابتدای سیتی سنتر برسند جایی که قطب صنعتی،گردشگری و خرید مایحتاج روزانه کل مردم اصفهان است، این ابتدای ماجراست اگر بخت با آنان یار باشد و در این میان سگ های ولگرد نیز که از شدت گرسنگی به هر جنبده ای پناه می برند در مسیر به آنها حمله نکنند، تازه به سلامت به اتوبوس هایی می رسند که آنها را در کمتر از 20 دقیقه به دروازه جنوبی اصفهان می رسانند.

رییس کمیسیون هوشمند سازی و حمل و نقل شورای اسلامی سعی در توجیح اقدامات انجام شده نمود و به صورتجلسه ای استناد کرد که در آبانماه برای بررسی پاره ای مشکلات در این منطقه برگزار گردیده و یکی از مدیران درجه 3 این اداره کل به این رضایت داده که شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان دو دستگاه اتوبوس در اختیار مردم این شهرک قرار دهد به شرط آنکه راننده را این اداره کل در اختیار واحد اتوبوسرانی قرار دهد،در صورتی که قول ایشان با توجه به رتبه سازمانی از وجاهت قانونی برخوردار نمی باشد، همچنین بر طبق پیگیری های به عمل آمده از معاونت حمل و نقل عمومی شهرداری اصفهان بر اساس درخواست خود اهالی این شهرک خط مربوطه جمع آوری شده است که طبق صحبت با منابع آگاه در منطقه مورد نظر پس از عدم تمدید تفاهم نامه و قرار مالی بین شرکت راه آهن و اتوبوسرانی اصفهان این خط جمع آوری شده که اصل این موضوع به گواه منابع آگاه در هاله ای از ابهام باقی مانده است. نکته ای دیگر که دارای اهمیت است  این است که بر طبق تحقیقات به عمل آمده راه آهن اصفهان به عنوان یکی از ایستگاه های پیشرفته هوشمند در آینده طراحی و برنامه ریزی شده که البته معلوم نیست این مهم کی به سرانجام برسد در این شرایط حضور و لزوم اجرای پروژه های مربوط به حمل و نقل در این منطقه که به تمام اقشار مردم به ویژه  قشر کم برخوردار که از راه آهن برای جابجایی استفاده می کنند،بیش از پیش احساس می شود.

در مورد رسیدگی به معضل سگهای ولگرد از رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اصفهان

* هنوز بنده به عنوان خبرنگار از مرحله (( لطفا کار خود را پیامک کنید )) عبور نکرده ام وای به مردم عادی که به مدیران ارشد شهری دسترسی ندارند.

این تنها گوشه ای از مشکلات مردم این منطقه است، عدم تخصیص سرانه فضای سبز مناسب در این منطقه، وجود یک نانوایی و یک سوپر تهیه مواد غذایی در محل برای 350 واحد مسکونی و جمعیتی بالغ بر 1200 نفر شاید فرسنگ ها با عدالت اجتماعی فاصله دارد برای مردمانی که تنها کمتر از 20 دقیقه با اصفهان فاصله دارند.

مرد عرصه فرهنگ و هنر، آیا قول های شما در زمینه عدالت محوری در روزی که کلید نصف جهان را تحویل گرفتید، شامل این منطقه از شهر می شود؟؟ بد نیست از نزدیک در این محل حاضر شوید در خیابان هایش قدم بزنید، به درد و دل مردمش گوش دهید ناخودآگاه صحنه های از شهر خرمشهر در فیلم خاک سرخ در پیش چشمانتان مجسم خواهد شد همان خلوتی،غریبی و .....

 

 

اشتراک خبر :
https://namipress.ir/index.php?option=com_k2&view=item&id=370

نظر دادن

این وب سایت برای ارائه سرویس های خود از کوکی استفاده می کند. کوکی ها برای عملکرد بهتر سایت از قبل تنظیم گردیده اند. More details…