به گزارش خبرنگار نامی پرس ، احمد شریعتی اظهار کرد: بودجه سال آینده حدود 30 هزار میلیارد تومان است که مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قرار گیرد.
وی افزود: امسال بودجه شهر حدود 23 هزار میلیارد تومان بود که با مصوبه اصلاح بودجه و متمم افزایش پیدا کرد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه نویسی در طول سال با بررسی دقیق و جزئی جای جای شهر انجام میشود، در همین راستا حدود یک ماه پیش لایحه بودجه سال آینده به شورا تقدیم شد و مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت: حدود 40 درصد بودجه سال آینده مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساختهای این حوزه است که میتواند به اصلاح مشکلات زیست محیطی، کاهش آلودگی هوا و... کمک کند.
شریعتی در خصوص خدمات کارت منزلت بیان کرد: جمعیت کشور رو به سالمندی میرود و در همین راستا شهروندان باید مورد حمایت قرار گیرند، طرحی در گذشته برای حمایت از اقشار آسیب پذیر دنبال کردیم که نتیجه آن کارت منزلت شهروندی بود.
وی ادامه داد: در ابتدا قرار شد سالمندان و بازنشستگان با این کارت حمایت شوند، کم کم اقشار آسیب پذیر دیگر مانند معلولان، جانبازان و... اضافه شدند، ضمن اینکه در دوره اخیر شورا، هدف این بود که با گسترش دادن چتر حمایتی از دیگر اقشار، گروههای دیگر نیز اضافه شوند.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در همین راستا گروههایی مانند زنان سرپرست خانواده، بازنشستگان بالای 60 سال، سالمندان بالای 65 سال، مادران سه فرزند از 1400، جانبازان، بیماران خاص، معلولان، دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خدماتی مانند تخفیفهای حمل و نقل عمومی، تسهیلات استفاده از مراکز ورزشی و فرهنگی و گردشگری شهرداری و... دریافت میکنند.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، در هفته جاری، جلسات کمیسیونهای مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان با پیگیری موضوعات و مسائل مختلف در حوزههای تخصصی دنبال شد که مهمترین موارد مطرح شده به قرار زیر است:
کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری:
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع RFP پروژه پژوهشی "بروزرسانی طرح جامع عملیاتی مدیریت یکپارچه پسماندهای عادی شهر اصفهان با در نظر گرفتن نقشه راه سازمان مدیریت پسماند و سایر اسناد بالادستی و با تکیه بر نقطه تولید تا محل پردازش"
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع "آیین نامه اجرائی لایحه حمایت از ساختمان ها و فضاهای شهری سازگار با محیط زیست"
• گزارش اقدامات و برنامه ها درخصوص کاشت سیصد هزار درخت در شهر اصفهان
کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی:
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع مساعدت درهزینه صدور پروانه تخریب و بازسازي ملك متعلق به موسسه خیریه آشیانه رحمت الهی (خ آیت الله کاشانی) به مبلغ 10 میلیارد ریال
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع مساعدت هاي مرحله اول چشمه هاي نورانی شهر
کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شهری:
• بررسی مجدد اساسنامه پیشنهادی سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اصفهان
• بررسی نامه رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، عنوان ریاست محترم شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اجرای مرحله به مرحله برقی سازی ناوگان اتوبوسرانی
کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی:
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان در خصوص بسته تشویقی بافت تاریخی شهر اصفهان
• ارائه گزارش مصوبات اخیر بافت فرسوده و وضعیت بازآفرینی مناطق پانزده گانه توسط معاونت شهرسازی
کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و گردشگری:
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع «بسته تشویقی بافت تاریخی شهر شامل محاسبه عوارض مربوط به تعمیر، مرمت و بازسازی و احیای عین به عین ابنیه تاریخی»
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع «مبایعه نامه مورخ 6/9/1402 شهرداری اصفهان و سازمان همیاری شهرداری در خصوص واگذاری ششدانگ سه قطعه زمین کشاورزی متعلق به شهرداری اصفهان واقع در اراضی محمودآباد
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع «اهدا سی میلیارد ریال جهت تامین بخشی از هزینههای اردوهای راهیان نور استان»
• بررسی لایحه شهرداری اصفهان با موضوع «نامه مورخ 11/8/1402 انجمن حمایت از زندانیان اصفهان در خصوص آقای رضا محمدی حسین آبادی و نامه موسسه خیریه رضوان و مغفرت و مصوبه جلسه طرح غدیر تا غدیر در خصوص اهدا مبلغ ١١.٤١٤.٠٤٢.٨٥٨ ریال معادل خسارت تاخیر تادیه و هزینه دادرسی بدهی مشارالیه به شهرداری منطقه سیزده»
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، مصطفی نباتینژاد با اشاره به اینکه پروژه کوهرنگ ۳ سالها دچار مشکل مالکیتی در مسیر پمپاژ شده بود، اظهار کرد: این پروژه از این نظر دارای اهمیت است که رودخانه کوهرنگ در زمان پرآبی دارای آب اضافه است و این آب اضافه میتواند به مسیر زایندهرود انتقال پیدا کند.
وی با بیان اینکه به وزیران پیشنهاد کردیم تا شمارشگر معکوس برای پروژهها در نظر گرفته شود، افزود: زمانی که این قول مسئولان عملیاتی شد، امیدواری را در دل شهروندان ایجاد کرد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکل زایندهرود تنها با این پروژه رفع نمیشود و نیازمند پروژههای پنجگانه است، همچنین تمام شهروندان اصفهانی از دولت انتظار دارند تا آب بهصورت دائم در زایندهرود جاری باشد.
نباتینژاد با بیان اینکه کشاورزی و محیط زیست در حال حاضر اهمیت بالایی برای این کلانشهر دارد، ادامه داد: بخشی از آب پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ به سد منتقل میشود و برای مصرف آشامیدن، محیط زیست، صنعت و کشاورزی بهکار گرفته میشود.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز جدی اصفهان و شهروندان آن پرداخت حقابه محیط زیست و تالاب گاوخونی برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان بوده و این موضوع درمان درد اصفهان است که پروژه پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ میتواند تأثیر مثبتی برای این موضوع داشته باشد.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، مجید نادرالاصلی با بیان اینکه پروژه انتقال آب دریای عمان به اصفهان در جایگاه خود بسیار بزرگ است، اظهار کرد: جدا از اینکه پروژه آبرسانی از دریای عمان به اصفهان چه مزایا و و معایبی دارد، در دو قسمت اصفهان به یزد و سیرجان و پس از آن در قسمت دوم از اصفهان به سیرجان و سیریک و اتصال به دریای عمان اجرا خواهد شد و مورد استفاده کامل صنعت و تأمین آب مورد نیاز مجموعههای صنعتی بزرگ اصفهان خواهد بود.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان، چشم جهان و مجریان پروژههای بزرگ را به شگفتی وامیدارد، افزود: اجرای این پروژه ۵۳۰ کیلومتری و لولهگذاریهای ۲۰۰۰ میلیمتری در فاصله زمانی ۱۸ ماه از عجایب است.
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کمبرخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه یک کارشناس این موارد را نمیداند یا نمیبیند، جای تأسف دارد و باید او را توجیه کرد.
نادرالاصلی با بیان اینکه خوب است چشم بر واقعیات نبندیم، اضافه کرد: پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران از تأکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولتهای مختلف بوده است و بهرهبرداری از آبهای دریا و شیرینسازی و بهره بردن از آن در حوزههای مختلف، بهویژه کشاورزی مهم و مدرن، در آینده نهچندان دور از مهمترین اهداف استراتژی دنیا است، که این مهم در دولتهای گذشته اگر چه بارها مطرح و بهعنوان اصل مهم یاد شد، اما هیچ انگیزهای برای اجرایی شدن آن نبوده است و دولت سیزدهم بر این امر اهتمام ورزید.
وی با بیان اینکه امروز اصفهان در عطش بیآبی و ظلمی که طی بیش از دو دهه اخیر توسط دولتهای مختلف شده، رنج میبرد، تصریح کرد: اگرچه اصفهان در طول تاریخ بهویژه تاریخ انقلاب اسلامی وظیفه و دین خود را به نحو احسن انجام داده است و حق شرعی، قانونی، عُرفی و مردمی خود را به تاراج برده میداند و بر زنده شدن و جاری ماندن زایندهرود خود، اصرار و پافشاری دارد و برای همیشه پیگیر استیفای خود است و باید این حق به تمام و کمال بازگردد، اما در این جستوجوی حق، بنای ناسازگاری با هیچکس را ندارد.
رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کمبرخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان پیگیر حق خود است، اما جنگ و دعوا ندارد، اضافه کرد: با مردم استانهای غرب و شرق خود، از چهارمحال و بختیاری تا یزد و کرمان رابطه خویشاوندی، داد و ستد و همرزمی داریم، اما بدانیم آب جاری زایندهرود برای اصفهانیها یک حق شرعی است و باید صاحبان آن از آن و فیوضات آن بهرهمند باشند، اما چه کنیم که در حال حاضر این حق در محاق قرار گرفته است و ما ناچار به رقم زدن اتفاقات دیگری برای آیندگان و نسلهای بعدی و طرحهای جایگزین هستیم.
نادرالاصلی تصریح کرد: خطاب به شهروندان اصفهانی میگویم که به مدیریت فعلی استان کمال اطمینان را داشته باشید و بدانید، ظرفیتهای فعلی استان برای تأمین آب مورد نیاز خود و جاری شدن زایندهرود از درون استان فراهم است و همانگونه که طرح انتقال آب دریا با سرعت در حال انجام است و در بهار سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید، طرح سامانه دوم آب شرب حلقه بزرگ استان اصفهان در فازهای دوم و سوم قابل اجرا است.
وی اضافه کرد: پروژه انتقال آب جنوب استان در محدوده ارتفاعات دنا و سمیرم با شدت لازم در دست اجرا است و بهشرط روی خوش نشان دادن بعضی از مدیران کشوری که «احتمالا» تاب تأمین نیازمندیهای اصفهان را ندارند، این حرکت تا پایان دولت سیزدهم عملیاتی و به بهرهبرداری خواهد رسید و هم استانیهای در شهرستانهای سمیرم، شهرضا، دهاقان و مبارکه اطمینان داشته باشند این مسیر انتقال و بهرهبردن از آن برای همه میسر و محقق خواهد بود.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بودجه 1403 را اول بهمن ماه دریافت کردیم که پس از یک ماه تلاش و برگزاری جلسات فشرده و مستمر، همه ابعاد و جزئیات آن به صورت جامع و کامل در کمیسیونهای تخصصی و تلفیق بررسی شد.
وی افزود: الزام در اجرای بعضی از پروژهها، ضرورتهای شهر و هزینههای مستمر برای اداره شهر و رشد قیمت شورا را به بودجه بالغ بر 34 هزار میلیارد تومانی سوق داد که نزدیک به 50 درصد نسبت به مصوب 1402 رشد داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آنچه در ماه پایانی امسال اتفاق افتاده این است که ردیفهای درآمدی، تقریبا نزدیک به 100 درصد یا بیش از آن محقق شده است، اما در برخی ارقام که نیازمند حمایت سازمانهای غیر از شهرداری هستیم که درآمدهای قانونی برای شهرداریها در وظایف آنها درج شده با کمبود مواجه بودیم. تلاش شهرداری این است تا پایان اسفند ماه صددرصد آنچه پیش بینی میشد محقق شود.
وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی، تامین اتوبوس، مترو، شبکه معابر، حلقه چهارم حفاظتی شهر در بودجه سال آینده در اولویت قرار گرفته و ارقام خوبی اختصاص پیدا کرده است.
نورصالحی با تشکر از همه مدیران شهری که برای تدوین و تصویب بودجه 1403 تلاش کردند گفت: تلاش و برنامه ریزی باید از هم اکنون آغاز شود تا از اول فروردین، آنچه تصویب میشود در برآورده کردن نیازهای شهر مورد استفاده قرار گیرد و برنامههای 1403 بدون وقفه آغاز شود.
وی ادامه داد: انتظار ما از نهادهای دولتی که تامین بخشی از درآمدهای شهرداریها براساس قانون به عهده آنها گذاشته شده است این است که این درآمدها را فراهم کنند تا اصفهان به شرایط زیست محیطی مناسب دست پیدا کند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم گفت: از همه کسانی که برای حضور گسترده مردم بسترسازی میکنند قدردانی میکنیم، از همه آحاد مردم که سرنوشت کشور برای آنها مهم است نیز دعوت میکنیم مسئولانه و مجدانه در انتخابات شرکت کنند و گزینه اصلح را در زمره انتخاب خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: از کسانی که خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادهاند به عنوان یک تکلیف ملی، اسلامی و سیاسی تشکر میکنیم، انتظار است این افراد که حاضرند خود را وقف آب و خاک و منافع ملی و مردم کنند و به نمایندگی به عنوان یک شغل نگاه میکنند، خود را بیشتر و بهتر معرفی کنند تا مردم بهترین انتخابها را انجام دهند.
نورصالحی با تبریک نیمه شعبان نیز گفت: امیدواریم این ماه، پر خیر و برکت و پردستاورد برای کشور ما باشد.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، علی قاسم زاده در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: معمولا افرادی که درگیر تنظیم و تدوین و ارائه بوجه بودند، میدانند کسانی که بودجه تنظیم میکنند چه در سطح کلان و چه در سطح شهرها، از دو شگرد استفاده میکنند، نخست سعی میکنند بودجه را پیچیده کند که افرادی که میخواهند نظارت کنند موفق نشوند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردهاند که مسئولان به سمت بودجههای شفاف و روشن هم برای دستگاهها و هم عموم مردم بروند.
شهردار اصفهان گفت: شگرد دیگر، زمان تحویل بودجه است، فرصت را طولانی میکنند تا زمان برای بررسی تنگ شود و بگویند شروع کنید تا فرصت بررسی دقیقتر داشته باشید.
وی ادامه داد: تلاش کردیم بودجه شفاف و زبان آن گویا باشد و در این راستا از آخرین فناوریهای علم آمار استفاده کردیم تا آن را کاملا روشن و شفاف ارائه دهیم و نه تنها همکاران ما در شورا بلکه عموم مردم هم بدانند در شهرداری چه میگذرد، همین طور که امسال از مردم خواستیم تا بودجه را ببینند و درگیر ارائه نظرات شوند و به آن رأی دهند.
قاسم زاده اظهار کرد: کسی که بودجه را علنی میکند یعنی به آنچه تنظیم کرده اعتماد دارد و از اینکه مورد نقد و بررسی قرار گیرد ابایی ندارد و از تجارب موجود خود را محروم نمیکند.
وی با بیان اینکه زبان بودجه ما امسال به شدت زبان گویایی بود، گفت: اعضای شورا فوق العاده دانا، مسلط و خردمند هستند که هم روی کلیت بودجه به خوبی ورود پیدا کردند و هم در جلسات دیگر، وارد جزئیات شدند. هیچ چیز از زیر چشم تیزبین اعضا رد نشد و جزئیات بررسی شد.
شهردار اصفهان گفت: ما تلاش میکنیم بودجه خوب تدوین کنیم اما عقل کل نیستیم، بنابراین به همکاران خود میگوییم اگر جایی نیاز به تبیین است انجام دهید اما اگر در تشخیص اشتباه کردیم و شورا درست تشخیص داد، بپذیریم.
وی ادامه داد: تنقیح یعنی با ظرافت، زوائد را کنار بزنیم و ضروریاتی که از چشم ما پنهان شده بود را اضافه کنیم.
قاسم زاده با بیان اینکه یکی از روانترین، دوستانهترین و صمیمانهترین تجارب تنظیم، تدوین و تنقیح و تصویب بودجه امسال اتفاق افتاد گفت: با اطلاعی که از کلانشهرهای دیگر دارم این موضوع را بیان میکنم. از معاونان شهرداری به خصوص معاونت برنامه ریزی که عالمانه کار کردند و همچنین از شورای اسلامی شهر که از قویترین ادوار شوراست تشکر میکنم.
وی با بیان اینکه بودجه سال آینده، با نگاه خردمندانه و حکمیانه از سوی شورا بررسی شد گفت: این نگاه حکیمانه به معنی دیدن آینده است، در جلسات بررسی بودجه سوگیری شخصی و جناحی یا منفعت طلبانه مشاهده نکردم. تضارب آراء مبتنی بر علم و آگاهی و دغدغه بود و بابت اینکه فرصت خدمت در این مجموعه را دارم خدا را شکر میکنم.
شهردار اصفهان گفت: بودجه 1403 برشی از برنامه 1410 بود که پیوست عملیاتی آن تقدیم شده است، به علت زمان خاص بودجه فرصت نشد به آن پرداخته شود و شورا از این جلسه به بعد، وارد آن برنامه شود.
وی افزود: ما 30 راهبرد که در 1403 در اولویت قرار گرفت را شاخص گذاری کردیم و به راحتی میتوانیم تاثیر پیشرفت 1403 را در برنامه 1410 سنجش پذیر کنیم.
قاسم زاده با بیان اینکه ایجاد ظرفیتهای قانونی برای استفاده از هم فکری و مشارکت و خرد جمعی به نفع شهرداری را مشاهده کردیم، گفت: از همین امروز کار اجرایی بودجه 1403 را شروع میکنیم و فرآیند کنترل پروژه و بستههای سه ماهه انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه پروژهها را مکانمند کردیم که به وسیله آن درصد پیشرفت را میتوان کنترل کرد، گفت: امیدواریم سال آینده برای مردم شهر اصفهان پرخیر و برکت باشد.
به گزارش حبرنگار نامی پرس ، مصطفی نباتی نژاد در نطق میان دستور صد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به مناسب ایام به همه اولیاء الهی و پیشوایان پاک و معصوم به ویژه پیشگاه قطب دایره امکان درود میفرستم و از خداوند متعال درک حضور در ظهور حضرت منجی را استعانت میجویم.
وی افزود: به لطف خدا و با همکاری جهادی همکاران سومین نوروز این دوره از مدیریت شهری در پیش روست، ان شاءالله قدر لحظات باقی مانده را بدانیم که سرعتها مانند ابر میگذرند.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به مناسبت ایام انتخابات مجلس و با بهره گیری از مولفههایی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال پیرامون این موضوع شامل چهار بعد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت فرمودند، چند نکته را بیان میکنم.
وی ادامه داد: در بعد مشارکت درخواستی که از مردم فهیم ایران اسلامی دارم این است که به پای صندوقهای رای بیایند و با اعتمادی که مجددا به وکلای خود خواهند داشت این رای اعتباری برای تک تک نمایندگان و وکلای مجلس و نظام جمهوری اسلامی شود تا مردم سالاری پله به پله بیشتری محقق شود و منتخبین مردم با اتکا به آراء ملت بهتر صدای ملت باشند.
نباتی نژاد افزود: اما گزینه اصلح کیست؟ به اعتقاد بنده گزینه اصلح کسی است که بتواند قدرت پاسخگویی بیشتری به مردم داشته باشد. اخلاق و انصاف را بهتر رعایت کند و در تجربه کاری خود اثربخشی بالاتری داشته باشد، پیگیریهای او در تجربه و کارنامهاش اثربخشتر باشد.
وی بیان کرد: گزینه اصلح آن کسی است که نسبت به بقیه در عملکرد و مواضعش شفافتر بوده و صداقت را سرلوحه اقدامات خود قرار داده باشد.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزینه اصلح کسی است که قدرت اجماع سازی با سایر ذی نفعان را برای حل مشکلات کشور و استان داشته باشد و نخواهد سوپرمن بازی دربیاورد. خود محور نباشد و مشارکت جویی نهفته در شخصیت خود داشته باشد.
وی با بیان اینکه امیدواریم در مسیر پیش رو و در رقابتها اخلاق و انصاف رعایت شود، گفت: به عنوان شهروندی از شهر اصفهان، سه درخواست از نمایندگانی دارم که به بهارستان ورود پیدا میکنند. نخست پیگیری تصویب قانون حکمرانی یکپارچه شهری، دوم تشکیل فراکسیون یکپارچه زاینده رود از سراب تا پایاب برای حل مسائل کهنه و ریشه دار و سوم پیگیری تصویب تشکیل بازار کربن به منظور حفظ محیط زیست.
نباتی نژاد خاطرنشان کرد: امیدوارم همه مدیران و کارگزاران در مسیر ارزشها و سیاستهایی که روی آن توافق کردیم مسیر خود را پیش ببرند و آنچه میماند رضایتمندی خدا باشد که البته رضایت حضرت حق در مسیر رضایت مردم به دست خواهد آمد.
وی بیان کرد: در تذکراتم در خصوص بودجه 1403 اشاره داشتم به آیه شریفهای که خداوند میفرماید وقتی از کار مهمی فراغت پیدا کردی به کار مهم دیگری بپرداز. آنچه هم اکنون پیش روی ماست، تدوین و تصویب برنامه عملیاتی مرتبط با برنامه راهبردی اصفهان 1410 است و نظارت جامع، فراگیر و عالمانه بر روندی که برنامه جامع شهر در حوزه متولی خود در دستگاه دیگر در حال پیگیری است.
رئیس مرکز پژوهشهای شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خواهش ما از همکاران در شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری این است که این دو موضوع را با فوریت و اهمیت، جدی بگیرند.
وی افزود: احساس میکنم اصفهان 1410 ستاره قطبی سلول به سلول سازمان شهرداری اصفهان نشده است، همه ما باید در خصوص آرمانهای خود هم افق شویم و آنچه ما را به توافق میرساند سیاستها و اهداف خرد و کلانی است که در این برنامه تدوین و تصویب شده است.
نباتی نژاد اظهار کرد: خواهش من از معاونت برنامه ریزی به جهت جاری سازی این برنامه این است که راهکاری را از جهت آموزشی، تشویقی و ترویجی بیندیشد تا کارکنان مدیریت شهری نقش خود را در این برنامه پیدا و متناسب با آن قدم بردارند.
وی با اشاره به تحول شتابان حوزه فناوری به خصوص فناوری نوین به ویژه موضوع نوپدید هوش مصنوعی گفت: در کشورهای در حال توسعه یکی از نشانههای فاصله با کشورهای پیشرفته، بی توجهی به هوش مصنوعی است. تک تک بخشهای دولت چه ملی و چه محلی باید خود را با این موضوع همسان و همراستا کنند و اگر عقب ماندگی از جنس دانش، بینش و نگرش دارند به سرعت آن را جبران کنند.
وی تصریح کرد: شهرداری، کارگاههای مرتبط با حوزه هوش مصنوعی، اطلاع رسانی و ترویج آن را با هر مبلغی که میتواند برگزار کند زیرا هزینه در این حوزه سرمایه گذاری برای آینده است.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، محمد نورصالحی اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در جلسات تلفیق نهایی شده است، اما فردا _یکشنبه بیستونهم بهمن_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بهعنوان دستور اول مطرح میشود.
وی افزود: بودجه سال آینده شهرداری این کلانشهر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و با احتساب بودجه سازمانها به رقم حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان میرسد که حوزه حملونقل سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص داده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در بودجه سال آینده شهرداری همچون بودجه سال جاری، عمده ردیفها مربوط به حوزه حملونقل برای موضوعاتی از جمله حلقه چهارم ترافیکی، بازگشایی بعضی از معابر و تأمین اتوبوس و بازسازی آنها است.
نورصالحی با بیان اینکه خدمات شهری، محیط زیست، پسماند و موضوعات فرهنگی در ردیف بودجه سال آینده شهرداری قرار گرفته است، گفت: درصد بودجه شهرداری مرکزی، معاونتها، مناطق، سازمانها و شرکتهای وابسته به شهرداری مشخص شده است و فردا در جلسه شورا اعلام میشود.
وی ادامه داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان تمایلی به افزایش رقم بودجه سال آینده شهرداری نداشته است، اما افزایش قیمتها و تورم موجب افزایش حدود ۵۰ درصدی بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجموعه عوارض و بهای خدماتی که شهروندان باید پرداخت کنند، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: اعداد و ارقام نشان میدهد که رشد قیمتها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد بوده، اما قیمت عوارض و بهای خدمات شهری کمتر از این مقدار است.
نورصالحی گفت: در بودجه سال آینده شهرداری سعی شده است تا اولویتهای مترو، تأمین اتوبوس و اجرای شبکههای حملونقلی برای شهر حفظ شود.
وی افزود: خط دو متروی اصفهان حدود ۲۰ پروژه فعال دارد، از اینرو سعی شد تا بودجه سال آینده شهرداری به تمام این پروژهها از جمله تکمیل فاز نخست این خط حدفاصل زینبیه تا طوقچی اختصاص پیدا کند.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، سید امیر سامع در خصوص بررسی بودجه 1403 شهرداری اصفهان اظهار کرد: در ابتدای ماه بهمن بودجه شهرداری اصفهان برای سال 1403 به شورا تقدیم شد و در یک ماه گذشته این بودجه در کمیسیونهای تخصصی، بخشهای مختلف، کمیسیونهای مشترک و سپس در جلسات تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: براساس سیاستهایی که اعضای شورای اسلامی شهر برای پیشرفت و آبادانی اصفهان در نظر گرفتند موارد مختلف بررسی و اعداد و ارقام تعدیل یا اعداد و پروژههای جدیدی مدنظر قرار گرفت.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مجموع بودجه 28 هزار و 900 میلیارد تومانی که توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر تقدیم شد و شامل حدود 30 درصد اعتبارات جاری و 70 درصد عمرانی بود، تا کنون که در جلسات نهایی هستیم به عدد 30 هزار و 50 میلیارد تومان ارتقا یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در این بررسیها برخی اقدامات شاخص از جمله مباحث مربوط به محیط زیست، حمل و نقل پاک، شهر هوشمند، زیرساختهای شهر، حوزه فرهنگی و رویدادهای شهری اضافه شده است و اعتبارات مناسبی را به خود اختصاص داده است و امیدواریم با توجه به تاکیدات شورای اسلامی شهر در هر بخش این بودجهها مسیر اجرای درست را در پیش بگیرد.
سامع بیان کرد: در این جلسات تعدیل هزینههای جاری و نگهداری شهر و ارتقا بهره وری و کارآمدی در اقدامات شهرداری مدنظر بود که بر مبنای برنامه 1410 شهرداری مورد بررسی قرار گرفت. در مجموع بررسیهای انجام شده شامل کاری چند وجهی بود که امیدواریم در بخشهای مختلف شاهد خدمات با کیفیتی به مردم شهر و همه مردم ایران اسلامی و گردشگران خارجی که به اصفهان سفر میکنند، باشیم.
وی اظهار کرد: بودجه بررسی شده در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مطرح میشود و با تصویب آن، ان شاء الله از آفتاب خورشید اول فروردین 1403 برنامه شهرداری برای اجرا روی میز خواهد بود.
به گزارش خبرنگار نامی پرس ، عباس حاجرسولیها با بیان اینکه شهرک سلامت یکی از پروژههای مشارکتی در شهر اصفهان بوده که در کشور منحصربهفرد است، اظهار کرد: الگوهای سرمایهگذاری شهر اصفهان در کشور بینظیر است.
وی با بیان اینکه شهرک سلامت در حوزه مسائل درمانی، پزشکی و پیراپزشکی به عنوان یکی از ظرفیتهای شهری میتواند خدماتی را به مردم ارائه دهد، افزود: شهرک سلامت باید در چهار گوشه شهر ایجاد شود تا مطب پزشکان و مراکز درمانی مرکز شهر به شهرک سلامت انتقال پیدا کند و تراکمهای ترافیکی ایجاد شده توسط مطبها در هسته مرکزی شهر اصفهان برطرف شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایهگذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از اهداف شهرک سلامت ارائه خدمات مناسب و با کیفیت در حوزه پزشکی به شهروندان است؛ این شهرک با حضور پزشکان حاذق و با وجود ارتباطات خوب با مرکز پزشکی در دنیا و سراسر کشور میتواند ظرفیت و محرکی برای ایجاد ظرفیتهایی در حوزه درمانی باشد.
حاجرسولیها با تاکید بر اینکه شهرک سلامت میتواند مرکز توریسم درمانی و گردشگری در حوزه سلامت و درمان باشد، ادامه داد: این شهرک یک مرکز جذاب در حوزه درمانی با ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا و نمونه بارز پروژه موفق مشارکتی شهرداری اصفهان است.
وی ساخت شهرک سلامت با پشتوانه قوی علمی را برای پاسخگویی به نیازهای استان و کشور مؤثر میداند و خاطرنشان کرد: شهرک سلامت بهعنوان یک پایگاه علمی توانایی پذیرش توریسم درمانی از کشورهای منطقه و در مرحله بعد جهان اسلام را خواهد داشت.